نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد
سرخط خبرها

کارگاه تولید صنایع دستی راه‌ انداختیم | ابتکار دختران بازمانده از تحصیل در ولایت بامیان

  • کد خبر: ۱۷۵۴۴۰
  • ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
کارگاه تولید صنایع دستی راه‌ انداختیم | ابتکار دختران بازمانده از تحصیل در ولایت بامیان
پس از آغاز دور جدید حکمرانی طالبان در افغانستان، دختران بیشتری از تحصیل محروم شدند. با این حال، برخی از این دختران همچنان می‌کوشند به‌نوعی در اجتماع نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، بیش از ۲۰ دختر بامیانی که از آموزش بازمانده‌اند با هزینهٔ شخصی یک کارگاه تولید صنایع دستی راه‌اندازی کرده‌اند. این دختران می‌گویند نبود مکان مناسب برای ادامهٔ کار و فعالیت یکی از چالش‌های بزرگ آن‌هاست.

آن‌طور که این دختران می‌گویند، این کارگاه به‌هدف فراهم‌ساختن زمینه‌‌ٔ کار برای دیگر دختران بازمانده از آموزش که تأمین هزینه‌ٔ زندگی خانواده‌های خود را به‌دوش دارند راه‌اندازی شده است.

معصومه محمدی، کارآفرین اهل بامیان، در این باره می‌گوید: «ما خواستیم کسانی را که از مدرسه و دانشگاه دور مانده بودند جمع‌ کنیم. آنان درس خوانده بودند، اما کار دستی یاد نگرفته بودند.»

این دختران از نبود مکان مناسب، کمبود امکانات و کم‌رونقی بازار فروش ساخته‌های دستی‌شان نگران هستند و از مسئولان حکومتی و نهادهای خصوصی می‌خواهند که در تأمین نیازمندی‌‌هایشان با آنان همکاری کنند.

معصومه نظری، یکی دیگر از این کارآفرینان، نیز می‌گوید: «تجهیزات نداریم. خانم‌هایی هستند که خیاطی می‌کنند، اما ابزار پیشرفته ندارند و با مشکل مواجه‌اند. آنان نمی‌توانند کارشان را سریع انجام دهند.»

صفی‌الله رائد، رئیس اطلاعات و فرهنگ بامیان می‌گوید با هدف پشتیبانی از صنایع دستی زنان در این ولایت نمایشگاهی راه‌اندازی خواهد شد.

او ادامه می‌دهد: «ما در زمینهٔ بازاریابی برای آن‌ها کار می‌کنیم. اگر نمایشگاه‌های بزرگ در سطح کشور در کابل برگزار شود، صنایع دستی زنان ولایت بامیان را به‌نمایش می‌گذاریم تا بتوانند درآمد کسب کنند.»

بر اساس اطلاعات مسئولان محلی، هم‌اکنون صدها بانو در مرکز و وُلُسوالی‌های (شهرستان‌های) بامیان به تولید صنایع دستی اشتغال دارند و هزینهٔ زندگی خانواده‌های خود را تأمین می‌کنند.

منبع: طلوع‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->